Remblokken Kia online bestellen

Published Dec 14, 20
6 min read

Remblokken Audi

Elke keer dat u remt zal er namelijk een klein laagje voering van de blokken afslijten waardoor ze steeds dunner worden. Dit komt uiteindelijk als remstof in de lucht en is vaak op de velgen van uw auto terug te zien als viezigheid. Uiteindelijk zal deze voering te dun zijn, dit is dan ook het moment dat de remblokken vervangen moeten worden.



Remblokken zijn ook wel bestempeld als de auto onderdelen die waarschijnlijk het snelst slijten. Hoe snel deze slijten is echter afhankelijk van uw rijstijl. Iemand die vaak in de stad rijdt, zal waarschijnlijk vaker de remblokken vervangen moeten dan iemand die voornamelijk op de snelweg rijdt. Ook zullen de remblokken sneller slijten als u vaak hard op de rem trapt.

Er bestaat dus niet echt een interval of tijdsaanduiding voor het remblokken vervangen. U kunt het best regelmatig de blokken inspecteren en letten op signalen die aangeven dat de blokken versleten zijn. Vaak kunt u versleten remblokken herkennen aan een aantal punten; Schurend of piepend geluid bij remmen; Toenemende remafstand; Scheeftrekken tijdens remmen; Trillend pedaal; Veranderend pedaalgevoel.

Steeds meer auto's worden namelijk voorzien van een slijtage indicator. Zodra de voering van de remblokken te dun zijn, zal deze slijtage indicator een melding sturen naar de boordcomputer van uw auto. Niet alle auto’s beschikken echter over een slijtage indicator. Daarnaast zit de slijtindicator vaak maar op één van de remmen van uw auto en is daarom slechts een indicatie van de dikte van de remvoering.

Remblokken Ford

In beide gevallen zal er een visuele inspectie nodig zijn om te controleren of de remblokken versleten zijn en aan vervanging toe zijn. Als u een van bovenstaande symptomen herkent, is de kans aanwezig dat de remblokken versleten zijn. Wat volgt is een visuele inspectie, om te controleren of dit ook daadwerkelijk zo is.

Indien u door de velg kunt kijken hoeft u niks te demonteren. Kunt u dit niet, dan zult u enkel het wiel moeten demonteren. U zult het (frictie)materiaal op dikte moeten meten. Dit is het materiaal tussen de basisplaat van de remblok en de remschijf. Is de voering minder dan 5 mm dik, dan zult u de remblokken vervangen moeten.

Remblokken Volkswagen PoloRemblokken Volkswagen
Remblokken Ford FocusRemblokken Kia

"IJzer op ijzer" zorgt voor een verminderde remwerking, gevolgschade aan de remschijf en daardoor extra kosten. Belangrijk dus om de remblokken regelmatig te controleren en op tijd te vervangen! Als u een beetje handig bent, dan kunt u zeker zelf de remblokken vervangen. U hoeft hier geen ervaren automonteur voor te zijn.

Bij Winparts bestelt u eenvoudig remblokken met uw kenteken of automodel. Voer uw gegevens in op onze site en de geschikte producten voor uw auto worden getoond. Vervolgens kunt u kiezen voor uw favoriete merk zoals ATE, Bosch, TRW, Akebono of de populaire Brembo remblokken. Houd er wel rekening mee dat u de remblokken per as moet vervangen - Remblokken Audi. Remblokken BMW.

Remblokken

Om deze reden kunt u bij Winparts enkel een setje van 4 bestellen. Zo kunt u per as, aan beide wielen de remblokken vervangen. Om zelf de remblokken te kunnen vervangen heeft u een autokrik en een wielmoersleutel nodig. Om bij de remmen te kunnen komen zult u namelijk de wielen één voor één moeten demonteren.

Als u net heeft gereden kunnen de remblokken, remschijven en remklauwen erg heet zijn. Voor het remblokken vervangen kunt u de volgende stappen volgen:Omdat wielbouten soms erg vast zitten is het verstandig om de wielbouten een kwart slag los te draaien als de auto nog met de wielen op de grond staat (Remblokken Citroen).

Als de wielen van de grond zijn kun u namelijk geen kracht meer op de bouten zetten. De wielen draaien dan namelijk vrij rond. Als de wielbouten een kwart slag losgedraaid zijn, dan kunt u de auto opkrikken met een garagekrik of de bij uw auto geleverde krik. Let op dat u de auto goed ondersteund zodat deze niet van de krik kan vallen.

Draai nu de wielbouten helemaal los en haal ze uit het wiel. Als ze allemaal uit het wiel zijn kunt u het wiel van de auto halen. Het wordt aangeraden om de blokken per wiel te vervangen. Haal daarom slechts één wiel tegelijk van de auto. Het is niet nodig om alle wielen los te draaien.

Remblokken

Deze zit als een klauw om de remschijf heen. Deze bestaat vaak uit twee helften, maar bij sommige auto’s bestaat het uit een geheel. De remklauw zit vaak vast met een aantal bouten. In veel gevallen kunt u deze makkelijk loshalen, het kan echter voorkomen dat deze erg vastzitten. Smeer dan de bouten in met een beetje WD-40 en laat het even intrekken.

Nu kunt u eenvoudig de remblokken verwijderen. U kunt ze gewoon uit de houder schuiven, let er wel even goed op hoe ze er in zaten. De nieuwe remblokken zullen er namelijk op precies dezelfde manier weer in moeten (Remblokken Ford). Nu de remblokken verwijderd zijn, wordt het aangeraden om de werkomgeving rondom de remblokken te reinigen.

Vet de contactvlakken of de achterkant van de nieuwe remblokken in met hittebestendig vet (Remblokken Volkswagen). Hiermee kunt u voorkomen dat ze gaan piepen. Voorkom dat het vet aan de binnenkant van de blokken terecht komt. Nu kunt u de nieuwe remblokken in de remklauwen plaatsen. De kans is aanwezig dat deze iets strakker zitten dan de oude remblokken.

Zo komt er ruimte voor de nieuwe (en dus dikkere) remblokken. Pas hierbij op dat u de rubbers van de remzuigers niet beschadigd, anders gaat de rem lekken en moet er een nieuwe remklauw gemonteerd worden. Nu kunt u alles weer vastzetten en het wiel terug op zijn plaats zetten.

Remblokken Volkswagen Polo

Vervolgens zult u moeten testen of de remblokken juist vervangen zijn. Voordat u gaat rijden dient u even een paar keer te pompen met de rem. Zo kan de remzuiger weer zijn optimale positie innemen en voelt de rem weer stevig aan. Doe dit eerst door zachtjes te rijden, ga dus niet direct 60 rijden.

Als de remmen een beetje piepen is dit niet erg, dit is normaal bij nieuwe remblokken. Hoort u echter een knarsend geluid, dan is de kans aanwezig dat ze onjuist gemonteerd zijn. Na het remblokken vervangen is het belangrijk dat u de eerste periode rustig remt. Nieuwe remblokken zijn vaak nog ruw, te hard remmen kan ertoe leiden dat de remschijven beschadigd raken.

Een setje remblokken bestaat uit 4 blokjes, hier kunt u dus één as (voor of achteras) mee vervangen. De kosten voor een setje remblokken ligt vaak tussen de € 20 en € 170. Hoe hoog dit precies is, is afhankelijk van uw type auto en het remblokken merk. Kiest u voor Winprice of FEBI-remblokken, dan zijn deze vaak voordeliger dan de populaire ATE en Brembo remblokken.

Navigation

Home

Latest Posts

Avezaat Telescopic Boom Repair

Published Mar 06, 21
6 min read